S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Saturday, August 21, 2010

Inspirasi ber'blog'

Jom Kawan2 kita layann blog sambil sembang2 Yahoo Mesenger

Actually, ini bukanlah blog pertama dalam hidup aku. Dulu aku ada gak blog. Tapi semua blog yang dibina just tumpu pada tugasan yang perlu dihantar kepada lecture dan assignment tertentu time belajar kat Universiti dulu. Al-maklum lah lecture tu major in ICT. So, seharusnya beliau meluarkan empayar pengaruh IT dekat student2 yang terchenta. bagus gak kan? At least, aku yang rabun IT ni boleh ar belajar sikit. jenuh ar jugak duk berlari ke sana sini mintak tolong kawan yang pandai dalam bidang ni.

Semua ayat2 dalam blog tu pun kena jaga kesopanan dan ketatasusilaannya. Kalau silap bicara tulis merapu-meraban tak pasal2 jer result boleh down. Mana kot tau boleh dapat 99% terus jadi 66%. Terbalik doh. Semua tu kisah time belajar2 sengkang mata pagi2 buat keroje. kadang2 jer study, Study ke aku ni? Very poyo’z. Padahal duk menyembang jer dengan romate. kalau dia tak mau layan aku sembang, aku merantau ar kt bilik geng2 yang sudi menyembang dengan aku.

Sejak aku start miliki blog sendiri yang tidak terikat dengan mana2 kerja. Aku rasa seronok jer tulis itu ini, baca itu ini kat laman blog yang macam2. Very menariks. sambil2 tu boleh gak wat sesuatu yang berfaedah. Hrmm.. berfaedah ke? ye ar.. dari aku duk melangut menanti bulan jatuh ke riba.

Gini ar aku duk termenung jer kerojer. kalau termenung boleh dapat duit okey gak. sanggup jer aku termenung 48 jam tampa henti. Giler!

Tapi sekarang ni aku ada teman baru, Atoi nama die. =)). atoi ni kecik lagi. Kutip kat pasar ikan. Kesian anak terbuang. Family aku ni agaknye kalaulah baby2 yang terbuang tu boleh bawak balik bela, haruslah rumah aku jadi rumah peliharaan bayi2 terbuang tu.

Okey2 sambung balik...

Macam2 info aku dapat dari blog. Ada yang bernada serious, ada yang bernada didikan, ada yang bernada business, ada juga bernada keagamaan dan tak kurang lebihnya yang bermotif tempias nafsu-nafsi. Oppsss... tercakap pulak. I tak tengok okey. Tonton kejaps jer. Korang jangan tiba2 tanya aku plak apa laman blog 18 SX tu. Aku lempang laju2 nanti! Alaaa.. Gurau2 jer daa.. aku pun tak tau pun sebenarnya.

Saban hari aku belek dan terus membelek laman blog yang aneka ragam. Bila tengok dan baca blog orang, aku jadi exited untuk buat sesuatu pengisian yang lebih menarik pada blog aku. Satu persatu aku tambah. Dan bila jemu aku delete kembali. Kalau u all perasan, template aku kerap kali berubah. Penin aku dengan aku ni. Ade jer yang tak puas hati. kadang2 perubahan tu jadi lebih menarik tapi kadang2 perubahan tu jadi lebih hodoh jer. Tu ar, bahana gatal tangan!! Hambikk kau!

Kadang2 kan biar tido lewat bersengkang mata pun tak pe. Bukannya untuk berzikir atau study pun.. tapi semata-mata untuk layan blog jer. Aiyokkk.. pe nak jadi wahai aku ni?

Adoyai.. kita berbalik kepada motif entry ni. Pasal inspirasi ber’blog’. Bila mengeledah blog orang lain. Aku dapat belajar sesuatu yang baru. Bukan dok cangok membaca jer setiap tarian abjad2 yang dicoret bulat2. Terbaru aku layan blog http://zackzukhairi.blogspot.com/ , Best sangat blog ni. Simple, sempoi dan sentap. Pengisian blog ni tulus dari hati mamat tu. Belajar kat Jepun plak tu. Jelouse plak aku. well.. aku ditakdirkan menjadi cikgu. I like....

Bukan blog dia jer ar yang aku jadikan sumber, banyak lagi sumber dari blog2 lain. ada gak yang aku mengidam nak buat sesuatu macam blog diorang tapi tak pandai nak buat pulak. ape boleh buat. diam jer ar. =)) Tapi aku try gak tanya kawan2 yang tau. Buat masa ni semua jawab tak tahu. so, kena ar tanya cikgu lain.

Okey ar, anyway ' Majulah laman blog untuk kemajuan kemahiran IT U all"

No comments:

Related Posts with Thumbnails