S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Wednesday, August 4, 2010

Tension!!!

Salam ribuan air mata. tak mau satu2 malaysia dah. Now saya feel very2 sediy. Apalah nak jadi dengan langkah ku di episod kehidupan seterusnya??

Aku selalu terpikir dan berhajat untuk menakluk sesuatu. Saya lihat, saya pikir, saya takluk! macam penjajah jer kan? So, whatever kerja yang saya dapat, Insyaallah saya akan sedaya upaya buat yang terbaik. kononnya nak yang paling sempurna. sampai ada kawan (salah seorangnya lina) yang cakap kerja2 saya ni nak kene lulus ISO. Tak kisah pun semua tu. Pegangan saya sentiasa ingin jadi yang terbaik walau pun tidak lah baik sangat, tapi bukan seteruk mana pun. Bukan apa, bila saya dah berjaya buat sesuatu seperti mana yang saya plan dengan success nya, saya rasa puas sangat. seolah2 dah sampai klimaks bahagia.. Poyo jer!

Tapi dalam hal kali ni saya jenuh memikirkan rentak hidup yang entah berarus tenang, entah bergerigi, entah beronak duri. semuanya menjadi tanda soal. teka teki yang tiada jawapan sampai saat ini. salah siapa semua ini? adakah ia akan berakhir dengan satu senyuman atau tragedi buah epal?? U all pun mesti tak dapat jawab. paling mudah pasti korang cakap ada hikmah di sebalik kejadian. May be!! Hope so!!


Aku berfikir dan terus berfikir. tapi jawapannya tetap sama. yillek! sorry, No answer. Try again to get the best answer. sampai i fed up dah nak menggerakkan jentera dalam kepala otak untuk berfikir. Kesian otak saya. asyik kerja jer. Haruslah bekerja kan?? kalau otak dah tak berfungsi, Innalillah... lah jawabnya. Mesti kucing2 saya nangis nanti. tak de sapa nak bagi diorang makan. sabar okey..

Tapi sampai bila nak kena sabar, kepala dah kusut duk pikir. muka yang dulunya licin gebu. (ayat propa jer) dah jadi berkedut macam atuk tua dalam cerita Hingga Hujung Nyawa. alaa.. filem yang Erra dengan Yusry berlakon tu. tak best pun cerita tu. ape ni.. dah lari dari topik.. tekan gear reverse balik!

Jiwa makin kacau duk pikir persoalan yang satu tu. macam2 ramalan dan jangkaan. kalau ramalan tu betul macam sotong kurita paul meramal kemenangan Piala dunia tu ade gak faedah. ni semua nya tak betul. Buat sakit hati jer.

Last2 aku yang gila!! persoalan tak terjawab juga. Tiba2 macam menyesal jer. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada berguna. betul ke peribahasa ni?? Yang penting aku masih menanti jawapan kepada persoalan itu sampai ke waktu ini. U all pun fikir gak ker?? Lu fikirlah sendiri!!

Saya nak posting!!! KPM cepatlah bagi jawapan!!!

1 comment:

leona_dk said...

haha...xyah tension2. nikmati hidup yg skg ni...pasni susah nk dpt cuti panjang cmni :p

Related Posts with Thumbnails