S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Thursday, July 29, 2010

Galeri { Romate oh Romate }

Bila cakap pasal romate Mesti ramai teringat kenangan time belajar asrama, duduk rumah sewa, belajar di university dan sewaktu dengannya. Begitu juga dengan saya. tapi saya ni stat ambil degree di UKM baru belajar duduk kt hostel2 ni. Before tu belajar sekolah harian jer. Pergi sekolah n balik rumah Sampai ar Ting. 6. Bila mula2 stay kat hostel tu sediy jer rs.. Al maklumlah sebelum tu duk ngadap muka mak jer. Oppss.. kantoi beb 'i ni anak makkkk'. I love my mom & i love my dad too.

Berbalik kepada kisah romate.. Time degree dulu 3 tahun saya stay sebilik dengan orang Maran, Pahang. Faizal Irazid Mat Kilau namanya. Wah!! Persis nama pejuang bangsa jer kan? Die NYDP kolej dan aktif main bola sepak. Tapi pe-jal (nama samaran saya panggil dia) tak berapa akrab dengan saya. Mungkin because beza umur dan actually dia bukanlah 1 batch dengan saya. Dia tu senior saya n punyai ramai kawan sebaya dan se’geng’ dengan dia. Buzy 48 jam tanpa henti. Well.. i tak kisah pun. Sampai sekarang saya masih mesej dia tapi kadang2 jer.

Haaa!!! Lepas Degree saya kerja sekejaps jadi cikgu MRSM dan sek. Men harian. And than saya sambung DPLI. Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah. Still di UKM jugak. Duduk di Kolej lain dan semestinya romate yang lain. Kali ni saya sebilik dengan budak Kelantan. Mohd Zulfaizal Suhaimi. Faizal juga namenya. Entah la memang sudah tertulis dalam diari hidup agaknya romate2 saya semua bernama faizal. Tapi romate yang ni saya panggil zull.

Romate kali ni tak seperti romate time degree. Kami lebih rapat dan mudah bersembang serta bergurau. Dia memang baik dan mesra alam. senyum sokmo... Tapi kalau tiba time die monyok Saya pun diam jer ar. Risau mahu bertanya. Silap2 kena tempeleng harimau. Tunggu dia dah ceria baru boleh sembang dan gaduh2 balik. Anyway, saya memang tabik dengan sikap Zull. Thanks my romate n best frend.

Dalam koleksi album saya, adalah sikit gambar Zull. Macho dan smart gak orangnya kot (poyo jer). Haa!! Tapi minah2 single jangan tiba2 terjatuh cintan-cintun pulak because Zull dah punyai pacaran (kekasih). Very cantik makwe zull. Tapi tak de lah gambarnya di sini. Saya sentiasa doakan mereka bahagia hingga ke kemuncak pelamin Cinta dan kekal hingga ke akhir hayat.
Insyaallah...

Saya dan zull

Ya Allah!! apa dah jadi ni. kena tanam hidup2?

Senyum sokmo!!

Rambut terpacak beb! Cayalah..

Uikkss.. makan pisang

Ha!!! kan nampak sporting Zull ni. tengok gaya pun dah tau..

No comments:

Related Posts with Thumbnails