S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Thursday, July 29, 2010

Galeri { School }

Teringat saya zaman sekolah dulu2. Zaman galas beg besar dan usung buku banyak2. Sape boleh lupa kan? Permulaan kita mengenal A, B, C... Alif, Ba, Ta sampailah u all dah pandai mengeja dan pok pek pok pek sepanjang masa. banyak jer kawan2 yang dulu main kejar2 sama2 sekarang dah kawin dan ada anak dah pun. Pasti terukir senyuman bila terkenang semua kisah dulu.

Tahun 1991

Time ni sekolah tadikan dalam Kem Pasukan Polis Hutan. saya berdiri paling atas 5 dari kiri. cepat jer masa berlalu. tapi masih teringat pada guru besar yang pegang beg tangan hitam tu. Very garang dia tu. macam nak ajar budak sekolah henry Gurny (betul ke ejaan ni?) jer. Salah sikit nak rotan budak. saya tak pernah la kena tapi terasa dan takut ar gak bila tengok kawan2 kena rotan bila salah tunjuk huruf jawi kat papan hitam. Oh kasihan...

Tahun 1997

Besarnya saya. Seram jer tengok. tahun ni la first year saya ambil peperiksaan awam UPSR. Tapi rasenye sama jer seperti exam2 yang lain. cuma bezanya resultnya dapat lambat dan siap dapat sijil lagi. Dalam surat berhenti sekolah rendah pun ade tertulis keputusan tu. Nasib baik result saya okey. Ok ke??? 4A 1 B. Hebat gak ar tu.

Tahun 2000

Nampak saya tak? nun berdiri di tiang atas tu. Ustazah Norhana yang duduk tengah2 tu baik dengan saya time tu. dia ajar subjek pendidikan Islam. Selalu jer berlumbe2 nak dapat markah paling tinggi dengan syakila, az-zahra, fadilah, huda taha dan ramai lagi. Baik2 ustazah ni pun tapi kalau sekali dia berceramah menanah telinga wo!!

Tahun 2001

Time ni baru lepas PMR. Saya jadi Pengawas Pusat Sumber (PPS) tahun tu. pakai tali leher hijau. Tapi tak suka pun jadi PPS tu. Joint pun sebab nak dapat benefit pinjam buku lebih. Jahat jer statement kan? Cikgu kat tengah2 tu saya ingat lagi, saya panggil dia Mama July because namanya Puan Julaizah. Sempoi jer cikgu tu. layannn...

Tahun 2002

kemuncak persekolahan tiba. Tahun ni ambil SPM tapi tak kemuncak pun sebab saya kena amik STPM. Mana tak nya, result tak secantik Ashwaria Rai. Sedih jer rasa. gatal sangat nak ambil subjek2 killer time tu. Semua saya pulun. Fizik, Kimia, Biologi, add math. hasilnya hampeh!! sume D7. tapi subjek teras lain A tau kecuali english. nasib baik la ada ambil tambahan subjek seni. dapat lagi 1 A. Hasilnya 5A 1C(biologi) dan 4 D. Habis cacat result saya. Mana B?? kempunan...


1 comment:

azz_arhazza said...

ada gambar aku...wahhhhhhhhhhhhh...

Related Posts with Thumbnails