S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Thursday, July 15, 2010

Celoteh { Al-kisah }

'Pena merintih' mencoret sedikit duka...
membawa makna, pena jiwang
bertapa seketika mencari ilham menyulam
cinta khayalan untuk diterjemahkan
ke dalam kantung novel jiwang ini...
menyelongkar kembali khazanah
memori S.LUFIA yang tercipta...
andai boleh menjadi rencah
lakaran kehidupan Razwan dalam
Kolaj Cinta Mafia.

Aduuhh!! tah larat sudah guna bahasa bunga-bunga ni. ketawa anak kucing saya kalau dia tau saya perpuitis, berjiwang bagai macam ni. stop dulu berfeeling-feeling. Suddenly, terasa lain pulak berbahasa 'saya' bila pok pek pok pek ni. Tapi tak pe kot.. lagipun laman ni pun teratak untuk bersastera kan? so, kena bersopan santunlah sikit.. Budi bahasa budaya kita. tak gitu Mohd Zulfaizal Suhaimi?? Adoyai.. rindu plak sama my x romate time DPLI kat UKM dulu...

Actually,
saya ni bukanlah matt jiwang pun. Itu pasal lah tiba time nak masukkan plot babak feel cinta si Razwan tu dah mula maigrain sekejap. Blank otak nak terus mengarang. Saya kurang mahir nak wat dialog-dialog jiwang ni. Poyo jer kan saya ni kak Yong?? But i will try. well... dalam hati saya pun ada taman jugak.

Tapi yang geramnye tu, saya ni cepat jemu dengan sesuatu. mesti nak cari n try sesuatu yang baru. Huh!! S. LUFIA oii!! kalau bab bercinta dan kahwin jangan wat macam gtu plak.. bahaya beb. Merana hidup nanti. Bukan apa, 'Kolaj Cinta mafia' tak siap lagi, tapi dah berangan-rangan nak wat penulisan lain plak. Al-kisahnya, saya terpandang ar satu gambar hiasan dalam paper Harian Metro hari ni, very menarik. Page bergambar tu tajuknye 'sentiasa doa untuk isteri tersayang'. Bila bace terus teringat apizz, kawan saya yang tengah hangat bercintan cintun n maybe dah wajib kawin kot. Saya bergurau jer ya En. Mohd Hafidz Fazil. Anyway, good luck apizz.

Berbalik kepada masalah S. LUFIA tadi,bila terpandang gambar tu terus terbayangkan sesuatu. Molek dibuat cerita bersiri. Bukan perogol bersiri ok!! Astarfirullahalazimm... Sekeping gambar boleh menggambarkan seribu kisah suka duka. Saya pun terus pick gambar tu dan edit dekat picasa. Siap letak tajuk dan madah lagi. Tajuk tu idea saya tapi yang madah jiwang tu plak idea Lina Mili. my GF. Matt, ko jangan nak pikir bukan-bukan plak okey. GF tu singkatan bagi good friend. Harap faham dan maklum. sesudah diedit gambar tu, hasilnye seperti dibawah...

What the problem is penulisan sebelum ni pun saya tak karang sempurna lagi. ni dah pikir penulisan lain plak. Adoii!! tak ke gelojoh saya ni?? tak kan nak kene joint kursus Bina Insan Pendidik dekat Pangkor sekali lagi kot?? atau dengar ceramah nasihat Dr. Siti Fatimah Mohd Yassin dulu kot baru nak jadi seorang yang sabar dan tidak tamak. Oh tidakkk!!! Taubat...taubat..

Panjang bebeno rasenya S. LUFIA berceloteh kali ni. Seperti sudah lari konsep blog untuk bersastera, bermadah puisi plak. Kak Jah, ape lagi tunggu?? kasi kunci mulut S. LUFIA. Kasi babab tangan dia. tah payah tulis-tulis panjang berjela. Okey.. okey, S. LUFIA berhenti celoteh di sini.

Tapi ape-ape pun, all of u need to know that ini laman blog ciptaan S. LUFIA yang baru nak belajar. ikut suka hati dialah nak karang ape pun kan?? kalau anda baca penulisan saya jer tak best jugak rasenye. So, tak salah saya nak berceloteh sekali-sekala untuk kembalikan mood yang kadang-kadang tak berape stabil. =)) Nantikan sambungan penulisan Kolaj Cinta Mafia Bahagian Lima okey. S. LUFIA mohon izin mengundur diri.

Assalamualaikum...

*nama-nama yang tertera adalah insan yang benar-benar wujud dalam kehidupan S. LUFIA. ini bukan cobaan...

S.LUFIA

No comments:

Related Posts with Thumbnails