S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Friday, September 10, 2010

Dugaan di hari raya...


Salam Aidilfitri buat semua...

Setiap umat islam pasti mengharapkan suatu sinar kebahagian dan cahaya lebaran sempena Aidilfitri yang menjelma hanya sekali dalam setahun. Kembali kepada fitrah kehidupan setelah sebulan mensucikan diri di Bulan Ramadhan yang penuh dengan limpahan benih2 pahala yang perlu disemai dalam hati yang suci. Sama juga seperti aku yang amat mengharapkan semua itu bertandang ke pintu hati yang tidaklah semurni ulama'. Namun aku jua punyai niat untuk menyemai benih keberkatan itu.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Aidilfitri tahun ni mengundang sedikit dugaan buat diri aku. mula2 sekali hal posting ar. buat aku tak senang duduk dan kurang mood untuk beraya. itu boleh di edjust supaya kembali gembira. rilexs2 dan cuba menyibukkan diri dari memikirkan semua itu dan insyaAllah semuanya akan kembali tenang di kantung jiwa ini.

Tapi jiwa aku dan keluarga tiba2 diuji dengan satu dugaan yang mencabar urat saraf dan nadi untuk terus beroperasi apabila seorang hamba Allah datang ke rumah aku dalam jam 11 malam hari puasa yang terakhir mengatakan adik lelaki aku xcident. mak abah aku tak usah nak cakap ar. dah macam sasau dah aku tengok. aku still cool. cepat2 siap tukar seluar n terus naik motor ke tempat kejadian. Bila sampai jer trus aku joint hantar adik aku ke Hospital Bainun, Ipoh. adik aku dalam ambulans dah darah2 hidung dan sakit tangan dan kaki.

Aku rilexs jer dan tenteramkan adik aku. Walau pun selalu gaduh2 tapi bila jadi macam tu sikap belas ikhsan aku hadir juga. ye ar nama pun adik beradik kan... lepas settle semua urusan cek itu ini, kat hospital Doktor mengesahkan adik aku xde apa. semua selamat. tak de mana2 bahagian yang patah cuma lebam2 sahaja. Alhamdulillah... 

Sebelum pergi hospital aku tak tengok lagi keadaan kereta because aku terus naik ambulans. kawasan kemalangan tu pun punyalah ramai orang. macam ada pertujukan sarkas pulak. so, aku tak dapat lihat lah keadaan kereta tu. Tapi keesokan harinya apabila melihat dengan jelas keadaan kereta yang xcident tu dekat bengkel, mengucap panjang aku. Kalau tengok dari keadaan kereta aku seolah membayangkan adik aku dah tiada. very teruk. Tapi umor adik aku panjang, dia selamat dan masih mampu meneruskan kehidupan. Alhamdulillah... kalau korang tak percaya, try tgk beberapa gambar kereta ni. aku tengok pun menyeramkan.





Ha! ini lah adik aku tu, gambar terbaru ni. semuanya selamat dan sihat walafiat. Alhamdulillah...

3 comments:

Fae's Little Oven said...

muka adik ko lebih matured dari abgnya..apa rahsia awet muda ko?? heee

Fae's Little Oven said...

anyway...syukurlah sumanya selamat..Alhamdulillah..

sam said...

alhamdulillah xde pape. selamat hari raya~

Related Posts with Thumbnails