S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Friday, September 3, 2010

Jom Kait Nyiur muda!

salam rindu... 

bermula hari ini, sama2 lah kira kira hari 1~7 okey. lagi seminggu nak raya!!! Dum dum dum... bunyi mercun. sekarang ni sudah hampir ke penghujung bulan ramadhan. Masih lagi bulan puase okey! banyak2 kan lah amalan tu, andai terbuka pintu rezeki, berasa lah kita nikmat malam Lailatul Qadar. 

Sekarang ni hari semakin panas, al-maklumlah dugaan di penghujung Ramadhan kan? bila dah panas dan dahaga, kalau berbuka dengan minuman yang melazatkan kan best! Tapi jangan lupa makan kurma dulu, ikut Sunnah. Sejak beberapa hari ni aku rajin pulak pergi kait buah nyiur muda. Rase airnya nyam3. 

Eh, sekejaps... before cerita tentang air kelapa, aku nak kongsi sikit kegembiraan dekat rumah aku, ada penghuni baru. U all jangan nak kata aku baru dikurniakan cahaya mata okey! Auta semua tu. well... dalam entry sebelum2 ni kan aku dah cerita tentang kemurahan hati parents aku ni memungut anak2 kucing terbuang. Tapi kali ni bukan terbuang, ada kawan abah aku bagi. comel gak. still tak de nama lagi. aku cadang nak bagi nama "beriantoni Comelino Bubucunn Ramadhani Fitri". wahhh.. name ape tu? senggugut kucing baru aku tu nak mengecam nama die.  sebenarnye nak buh Bubu jer. sebab warnanye kelabu. 




Inilah kucing baru aku tu, tapi sediynya semua kucing2 aku yang lame tu tak mau kawan dengan die. diorang tak sedar diri, diorang pun kucing pungut gak. adoyai.. nak kena antar kursus motivasi kat Kem Rimba Pangkor kucing2 aku ni. alaa... biala ar, kucing i klu ada something smell yang die xkenal dia marah ar, lama2 okey lah tu
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Okey , now kita bebalik kepada cheritera tentang kerja aku pergi kait nyiur muda. airnya boleh dihidang time berbuka. Nikmat wo, wak cakap sama lu!!! tak tipoo...

Korang nampak tak buah kelapa tu? jangan kata tak nampak okey. maknenye pendek umo nanti. so, jawab jer ar nampak.

Ape tunggu lagi?? jom amik galah dan kait!


Jeng3! buah nyiur muda dah berjaya dikait. 

Bila dah kait, boleh lah kupas dan ambil airnya. huhu.
gambar air di dalam jag yang sudah terhidang aku tak nak post. korang bayangkan sendiri lah okey.

No comments:

Related Posts with Thumbnails