S.Lufia sayang... Cikgu epuLL cinta kamu...

Motif Lakaran Blog

Blog ini di bina untuk menghimpunkan kenangan terindah yang pernah tercoret di dalam diari S. LUFIA. Semua memori yang terukir disemadikan dalam tarian kata dan gambar agar ia terus mekar walau seribu tahun bertakhta di bumi Tuhan. Dalam masa yang sama, S. LUFIA turut mengasah bakat mengarang novel jiwang sekadar memenuhi tuntutan ilusi dan imaginasi yang kekadang terhimpun tanpa tersemai benih-benih bermakna.

Sunday, November 21, 2010

Coretan Kisah Keroje Baru Di SMKBB ( Part 1 )

Salam Sayang buat U all..

Ade ke lagi pengunjung laman blog aku ni agaknya? Dah lama rasenye aku tak berceloteh menjadi penglipur lara mensuratkan kisah hidup aku yang semestinya penuh dengan kenangan yang very menyeronokkan. Tak kurang juga yang menduka tangisan. Kalau ade pun tayang bakat mengarang jer dalam Melodi Cinta mafia.

Actually, aku baru dpt tawaran berposting ke Melaka. Alahhh.. negeri yang kaya dengan sejarah & budaya terutama tarian jingling nona dan lagu dondang sayang mambo tu.  U all jangan nak terkial mendongak langit buat2 tak tau okey. Kalau tak tau better go to school semula. Silap2 gagal SPM sebab x lulus sejarah. Joget lambak pun meriah agaknye kt negeri ni. Entah ar, aku tak kaji lagi.

Tapi kan aku sebenarnya tak mau ke Melaka ni, namun apakan daya. sudah suratan ku turutkan jua. sediy jer bunyinya kan... tak suka, tak suka, tak suka....

Before lapor diri ke SMKBB, aku n geng cikgu cikgi pendidikan khas 1 Malaysia kena berkursus at Selesa Beach Resort, Port Dickson, Negeri Sembilan.  Best gak rasanya berhimpun ramai2 di bawah 1 bumbung selepas sekian lama terperam di rumah x jumpa kawan2 pun.

Anyway, yang paling menyeronok-ronokkan ialah dapat jalan2 petang dan malam di sekitar pantai belakang hotel tu. At the same time, aku dapat lah merasa duk hotel yg bagi aku agak mewah gak ar. Al-maklumlah aku xpernah menginap dekat hotel pun. So, sekali sekali duk hotel dah rasa macam menang percutian kat Los Anjeles je.. =))





Over kan? sesi bergambar lebih dari sesi ceramah. ape2 pun yang penting kita semua happy.


No comments:

Related Posts with Thumbnails